Spring, krasslig och 1-åring

Förra veckan blev en bra träningsvecka för mig (ungefär 50 km fördelat på fem pass samt ett styrkepass). Det är, som jag tidigare nämnt, ungefär på den nivån som jag känner att jag kan ligga på just nu. Mer träning är så sätter både tid, ork men framför allt kroppen stopp för. Så jag är nöjd.
 
Det är så härligt att hösten är på gång! Löpningen känns så otroligt mycket bättre nu än i somras. Som natt och dag. Höstlöpning är den bästa löpningen.
 
I år när hösten börjar närma sig så är jag dessutom lite nostalgisk. Förra hösten var jag nybliven mamma och var ute på många långa promenader med barnvagnen. Så småningom blev promenaderna till löprundor. Det var en härlig tid! Eller förresten, tänker jag lite mer på det så var det faktiskt en jättejobbig period. Sömnbristen var hemsk! Men ändå så fantastisk på något vis. I lördags fyllde Siri ett år och nu är det höst igen. Jag kan inte förstå hur ett år kan gå så fort. Läskigt.
 
Denna veckan har det blivit lite sämre på träningsfronten eftersom jag har känt mig lite krasslig (en lättare förkylning?). Igår joggade jag dock en lätt runda på lunchen med en kollega och det kändes bra. Idag känner jag mig inte alls sjuk längre så ikväll blir det löpning. Det är ju hög tid att slipa det sista av formen inför halvmaran nästa vecka!
 
 

Kommentarer
Postat av: Andréa

Konstigt att en bara minns det som var bra :) Men jag längtar tillbaks! Fast löpmässigt är det förstås roligare nu.

Ska du springa långpass nästa helg? Jag hade tänkt få till ett kortare om du vill hänga på. Jobbar dock på lördagen.

Svar: Det hade jag gärna gjort! Men jag ska springa Stockholm halvmarathon på lördagen så långpass dagen efter känns inte aktuellt. :-) Men tack för att du frågade!
Lisa

2014-09-04 @ 18:37:24
URL: http://www.lopningolivet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0