Halvmara-dags

Imorgon springer jag Stockholm halvmarathon. Det ska roligt. Det är något speciellt att springa lopp i Stockholm, att få uppleva alla bekanta platser springandes. Och så stämningen såklart.
 
Loppet blir mitt 11:e halvmarathonlopp. Jag har dock aldrig sprungit Stockholm halvmarathon tidigare (däremot så sprang jag St Eriksloppet 2006 och om jag inte är helt fel ute så var det föregångaren till Stockholm halvmarathon?). Jag gillar halvmaror, distansen är "lagom" lång.
 
Mitt mål blir, som jag tidigare har nämnt, att slå tiden från Göteborgsvarvet i år. Jag är verkligen inte säker på att jag kommer att lyckas eftersom jag sprang fler kvalitetspass under våren än vad det har blivit under sommaren (på grund av värmen och bäckenbotten-smärtan). Men jag ska göra ett försök. Det känns i alla fall som ett rimligt mål i nuläget.
 
 

Kommentarer
Postat av: Andréa

Vad roligt! Hoppas på att hinna kolla en sväng efter jobbet. Lycka till!

Svar: Tack! Jag såg dig inte i publiken tyvärr.
Lisa

2014-09-12 @ 19:21:12
URL: http://www.lopningolivet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0