Inför Hässelbyloppet

Jag är nästan helt återställd från förkylningen nu, lite snorig är jag fortfarande och hostar efter ansträngning. Men jag känner mig frisk i övrigt. Efter en helg med en hel del spring kommer jag nu ta en lugnare veckan innan loppet på söndag. På onsdag kommer jag dock att se om det finns någon fart kvar i kroppen genom lätta intervaller. Jag har inte sprungit snabbt sedan halvmaran så det blir onekligen spännande.
 
Min främsta målsättning med Hässelbyloppet är att få en bra känsla - snabbt och ansträngande men kontrollerat. Vad gäller tider så har jag tre mål:
 
Guldmål: sub 42 min
Silvermål: sub 42:30
Bronsmål: sub 42:44 (tiden från Karlskrona stadslopp i juli)
 
Men med tanke på min mindre bra uppladdning med en långdragen förkylning så kommer jag vara snäll mot mig själv. Lyckas jag inte med tidsmålen så tänker jag inte gräva ner mig. Lyckas jag bara få till "rätt" känsla så är jag nöjd.
 
Hässelbyloppet 2012 (en satsning mot sub 40 som tyvärr inte höll)

Kommentarer
Postat av: Snorkkis

Spännande med Hässelby - är ju ett väldigt fint lopp tycker jag. Hehe... vågar mig ändå inte på det i år, är rädd att jag skulle vara långsammare än förra året.
Hörde jag förresten rätt angående flytt?

Svar: Klart du vågar springa! Vore ju trevligt att ses. Japp, vi lämnar Sthlm och flyttar till Karlskrona. Är trötta på bilköer och dyra villor! :-) Fast samtidigt känns det väldigt jobbigt att lämna Sthlm.
Lisa

2014-10-07 @ 06:39:09
URL: http://www.snorkkis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0