Hässelbyloppet

Igår sprang jag Hässelbyloppet. Tiden blev 42:16. Mats sprang med mig hela loppet och peppade samt gav mig information om tempo m.m.. Det var roligt med sällskap och framför allt skönt att fokusera på något annat än hur jobbigt det var. 
 
Jag lyckades alltså med mitt brons- och mitt silvermål vad gäller tiden. Men tyvärr inte med guldmålet. Tiden är jag ändå ganska nöjd med men inte med känslan under loppet. Jag var väldigt trött alldeles för tidigt. Redan efter 4 km ville jag kasta in handduken (vilket jag inte gjorde men tempomässigt fick jag en dipp i några kilometrar). Sista två kilometrarna lyckades jag dock frambringa lite ny kraft och i kombination med att det går lätt nerför kröp kilometerhastigheten ner igen. Jag ville ju avsluta med stil! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0