Stark fast svag

Jag kämpar på med min styrketräning. Ett pass i veckan är målet. Ganska lite styrketräning kan tyckas men för mig räcker det. Jag lägger hellre träningstiden på att springa. Dessutom har jag inget gymkort så styrkan genomförs här hemma alternativt utomhus på utegym, vilket gör det något svårare att motivera sig (tycker jag).
 
Denna veckas styrkepass genomförde jag idag och det blev i stationsform, som ett cirkelpass alltså. Åtta övningar, 1 min på varje och ca. 15 sek vila mellan varje övning. Tre rundor. Fokus på överkropp. Kort, effektivt och svettigt.
 
Jag är allt annat än stark men för att träna såpass lite styrka så känner jag mig ändå stark, Stark fast svag liksom, om ni förstår... Och det nöjer jag mig med just nu.
 
Här är övningar (med delvis påhittade namn) som utgjorde dagens styrkepass:
 
1. Burpees
2. Kettlebellssving
3. Hantelrodd i planka
4. Benböj med kettlebell i famnen
5. Raka axeldrag med kettlebell
6. Dynamisk planka
7. Bicepscurl med hantlar
8. Smala armhävningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0