Uppdatering och lopplanering

Nu var det visst ett tag sedan jag skrev här. Jag har ju börjat jobba efter föräldraledigheten och tiden är knapp. Men tränar gör jag såklart. Dock blev jag förkyld efter Varvet så särskilt mycket träning har det inte blivit sedan dess. Första passen efter loppet var dessutom en riktigt sega och tunga (berodde också på värmen!). Det märktes att kroppen inte sprungit lopp på länge då återhämtningen har tagit längre tid än vanligt.
 
Fast nu känner jag mig återställd, från både Varvet och förkylningen och senaste dagarna har jag fått till ett par riktigt bra pass med lätt känsla. Idag var vi inne och hejade på löparna som sprang Stockholm marathon. Gissa om jag blev sugen på att springa nästa år! Får nog ta mig en rejäl funderare på det...
 
Jag har faktiskt anmält mig till en hel del lopp nu under året. Nästa lopp ut är Kraftprovet den 18 juli. Ett kuperat lopp om 11,6 km i Trollhättan. Ska bli jättekul! Två veckor senare är planen att jag ska springa ett lopp i min hemstad, Karlskrona stadslopp. Loppet är helt nytt och har distanser på 5 eller 10 km. Jag ska springa 10 km. I september blir det sedan Stockholm halvmarathon och Lidingöloppet 30 km. Slutligen är det Tunnel Run i november som jag ska springa via jobbet. Eventuellt blir det även Hässelbyloppet i oktober och kanske något mer lopp.
 
En hel del på gång alltså. Jag har mål med de flesta loppen, vilket jag såklart kommer att återkomma till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0