Rehab av ond häl

Sedan flera år tillbaka (kanske fyra?) så har jag haft ont i min vänstra häl. Under hösten 2012 eskalerade smärtan och jag hade planer på att göra något radikalt för att äntligen bli bra (typ sluta springa!). Men lägligt nog blev jag gravid och då uppstod ett naturligt tillfälle att låta hälen få vila eftersom löpningen successivt minskade. Ja jag tror faktiskt inte att jag kände något i hälen under graviditeten. Och inte heller när jag startade upp löpningen igen i höstas.
 
Men nu gör det dessvärre ont igen. Det är inte lika smärtsamt som 2012, inte än i alla fall. Jag har tidigare i perioder gjort en hel del rehab-övningar, vilket har hjälpt. Men på något sätt tar det emot att rehabilitera. Rehabilitering är ju inte direkt den roligaste träningen! Men nu är det banne mig skärpning på den fronten! Olika varianter av tåhävningar ska göras varje kväll. För en ond häl och löpning är ingen bra kombination.

Kommentarer
Postat av: Andréa

Blä! Men bra att ta tag i det innan det blir värre.

Svar: Ja jag hoppas att jag kan förhindra det.
Lisa

2014-05-12 @ 22:10:23
URL: http://www.lopningolivet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0