Planeringsfunderingar

Om ungefär två veckor så börjar jag att jobba igen. Då ska Siri vara hemma med sin pappa. Att återgå till jobbet känns faktiskt helt okej. Jag ser fram emot att träffa mina kollegor. Jag kommer bara att jobba i sju veckor (och arbetstiden är "sommartid vilket innebär 35 min kortare arbetsdag än vanligt) för att sedan gå på ledighet igen. Efter sommaren kommer jag att jobba 60 procent. Under hösten kommer vi nämligen att dela på föräldraledigheten. Känns riktigt lyxigt!
 
Det jag skulle komma till var att när jag nu återgår till jobbet så kommer jag behöva strukturera och planera min träning mer än vad jag gjort under föräldraledigheten. Nu har jag liksom tränat det som känts bra för dagen. Det upplägget kommer inte fungera när jag jobbar. Om jag har strukturerade dagar så behöver jag även ha strukturerad träning!
 
Planen är minst fyra löppass i veckan samt ett styrkepass (om så bara ett kort sådant). Jag hoppas även få till ett rörlighetspass i veckan men om tiden (och motivationen?) är knapp så ryker tyvärr detta. Av de fyra löppassen så ska ett vara av kvalitet, vilket jag inte inte tycker är för mycket begärt av mig själv. Ja jag kanske till och med ska ta och köpa mig en kalender för att lättare planera träningen?!

Kommentarer
Postat av: Fredric

Jag varken planerar eller använder träningskläder/utrustning längre och det är en himmelsk befrielse. Det fungerar lika bra och är mycket roligare. Frihet är ett av de bästa ting.

Svar: Det låter ju himla bra!
Lisa

2014-05-03 @ 22:52:48
URL: http://frsa72.blogspot.se/
Postat av: Snorkkis

Det låter som en bra, och genomförbar plan. Och skönt att det känns ok att börja jobba igen. Jag ville verkligen inte börja när det var dags för mig, men är positivt överraskad - är faktiskt riktigt kul, och tycker att jag ändå hinner umgås med S. Och att det blir sommartid är ju inte helt fel... hade glömt att den fanns, men vi börjar också med sommartid 15 maj.

Svar: Vad skönt att det känns okej med jobbet. Ja sommartid är bra grejer!
Lisa

2014-05-04 @ 04:32:49
URL: http://www.snorkkis.se
Postat av: Staffan

Jag tycker ju planeringen är rolig, inte i detalj men att göra en relativt grov skiss över vilka pass jag vill springa ett par veckor framåt i tiden, det är nästan lika roligt som träningen i sig :-) Ihop med ett tydligt mål, t ex ett lopp ger det bra motivation och med jobbrutiner, även om dina rutiner blir annorlunda, så går det många gånger lättare att träna än när man är hemma.

Svar: Jag tycker egentligen också att det är roligt med planering (har bara varit lite lat senaste tiden...). Så det blir nog bra nu när jag "tvingas" planera mer!
Lisa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0