Uppsagt gymkort

För någon månad sedan så sa jag upp mitt gymkort eftersom jag inte tyckte att jag utnyttjade det tillräckligt mycket i förhållande till priset. Ett bra beslut känner jag.
 
Nu när jag jobbar så vill jag verkligen inte gå till ett gym och träna när jag slutar för dagen. Jag vill bara hem. Att sedan träna styrka hemma efter att Siri har somnat funkar däremot fint. Ikväll blev det ett styrkepass på ungefär 30 minuter med enbart kroppen som vikt. Tack vare att jag tränade gympa i många år som tonåring så har jag en bank i huvudet av bra styrkeövningar. Styrkan avslutades med en korta yoga-session.
 
En annan bra grej med styrketräning hemma är att jag kan ha fotbolls-VM på i bakgrunden. Två flugor i en smäll liksom!
 
 

Kommentarer
Postat av: Fredric

Gym-träning verkar helt orimligt dyrt och som löpare är det väl bara två-tre övningar man behöver utrustning till och den kan man lika gärna skaffa och ha hemma, till ett pris lägre än ett årskort.

2014-06-19 @ 15:49:57
URL: http://frsa72.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0