Lite av varje

En kort uppdatering här på bloggen medan lunch-pastan kokar. Just nu är det fullt upp inför kommande försäljning av vår nuvarande lägenhet. Är lite väl spännande att sälja tycker jag!

På träningsfronten så kämpar jag med att få till åtminstone tre löppass varje vecka (helst fyra). Det som främst hindrar mig är orken (och i och med det motivationen). Lillskruttan här hemma sover inte särskilt bra just nu. Efter att ha haft det helt okej med sömnen under andra halvan av december så är vi nu tillbaka vid att vakna 4-5 gånger varje natt. Inte så pigg mamma om dagarna alltså. Men eftersom träningen gör en piggare så prioriteras de (oftast) såklart. Det är dock inga särskilt hårda pass och inte heller någon som helst struktur eller plan bakom. Det blir vad jag känner för helt enkelt.

Ikväll har jag däremot en plan som går ut på något form av pass med mer kvalitet i. Får se om det blir backe, intervaller eller fartlek. Eller så kanske det bara blir ännu ett lugnt distanspass...
 
Nu är det lunchdags!

Kommentarer
Postat av: Karin

Välkommen tillbaka! Och grattis:)

Ett par frågor...

När började du jogga efter förlossningen? Var du inte rädd för framfall?
Känner själv att jag har ett tag kvar…

Och så angående den dåliga sömnen, själv blir jag förkyld heela tiden nu så nu tror jag att jag lagt träningen på hyllan ett tag. Vet hur viktigt det är med sömn för mig när jag tränar, Är dessutom en sån som inte riktigt känner att jag är trött utan gärna kör på…

Svar: Tack Karin! Jag började jogga lätt (växlande med promenad) ungefär sex veckor efter förlossningen. Eftersom jag kände själv att "knipet" var helt okej så vågade jag på mig det. Efter ca. åtta veckor var jag på efterkontroll och enligt barnmorskan så kunde jag köra på med löpningen, dock inte alltför långa och hårda pass tyckte hon. Vad gäller framfall så tänkte/tänker jag på det men var/är jättenoga med knipet både under träning och i vardagen. Det är egentligen bara några veckor tillbaka som jag har vågat springa på ordentligt i nedförsbackar etc., vilket alltså har blivit 3-4 mån efter förlossningen.
Ta hand om dig ordentligt så blir du förhoppningsvis frisk snart! Att sova tillräckligt är såklart svårt men vila kan ju fungera också.
Lisa

2014-01-15 @ 04:50:29
URL: http://karinlolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0