Kapitulerar

Sedan sist jag skrev har det minsann blivit en hel del löpning. Lite för mycket är jag rädd. Sammanlagt sprang jag 46 km fördelat på fyra pass under föregående vecka. Veckan avslutades i lördags med ett långpass om 20 km, vilket kändes rejält sedan. Hela kvällen och även under söndagen var jag trött och liksom öm i bäckenbotten.
 
Det är bara att konstatera att jag är långt ifrån återställd från graviditeten och förlossningen, vilket stundtals känns oerhört frustrerande. Jag får dock inte glömma att Siri faktiskt bara är drygt fem månader och det sägs ju att det tar 9-12 månader att komma tillbaka från en graviditet. Det som dock gör mig frustrerad är att jag känner att jag konditionsmässigt är i ganska bra form. Men om kroppen inte hänger med så är det bara att lyssna på den. Jag kommer därför att kapitulera och återgå till endast tre löppass i veckan.
 

Kommentarer
Postat av: Andréa

Vad tråkigt att det känns så. Antar att jag har haft tur. Men som sagt så får en väl räkna med nio månader (minst) vilket jag också gjorde efter första graviditeten. Sen gick det ju så otroligt mycket snabbare och verkar göra det nu också. Peppar, peppar...

Svar: Ja du verkar ha en super-kropp!
Lisa

2014-02-10 @ 21:43:36
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Karin

Visst är det FRUSTRERANDE! Jag testar mina gränser hela tiden... och blir förkyld och hängig, får ont på konstiga ställen. Hatar att inte känna mig som mig själv. Känns så segt. Vet förresten inte om jag skrev det förut, men jag har slutat bloggat på min personliga blogg och återupplivat min gamla träningsblogg.
Spring lung!

Svar: Följer dig på din träningsblogg nu istället! Krya på dig.
Lisa

2014-02-11 @ 03:29:40
URL: http://endorfinkickar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0