Påskträning

Vilken härlig påsk det har varit! Vi har varit hos mina svärföräldrar i Trollhättan och där var det (precis som på de flesta håll i Sverige) strålande solsken och underbar vårvärme. Perfekt för löpning alltså.
 
För min del blev det två riktigt bra pass under påskhelgen. På långfredagen sprang jag & Mats drygt 15 km distans, vilket gick riktigt bra trots en rejäl motvind i början. När jag har tränat inför marathon så har långfredagen alltid inneburit långpass men med nuvarande amibitionsnivå så var 15 km helt tillräckligt. Fast jag börjar längta lite lite efter något längre distanser nu när kroppen känns redo.
 
På påskdagen gav vi oss till Edsborgs IP för intervaller, 5x1000 m. Siri följde med som hejaklack. Kanske var det därför det gick snabbare än jag hade hoppats? "Förr" så sprang jag tusingar på tider runt 3:50-3:55 och för att vara första tusingarna på över 1,5 år så hoppades jag i alla fall kunna springa på 4:10-4:15. Men samtliga gick faktiskt fortare än så. Den snabbaste sprang jag på 3:59 och den långsammaste på 4:05! Hyffsat jämna och snabba alltså. Givetvis var det så jobbigt att jag stundstals trodde att jag skulle svimma. Men det är såå värt det efteråt. Nöjd som tusan! Hehe...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Andréa

Klapp klapp (i händerna) :) Bra jobbat! Ska nog köra på bana nästa gång det blir tusingar jag med. Har inte gjort det ner än någon enstaka gång faktiskt.

Svar: Tack! Att springa på bana tycker jag är det bästa vid intervaller.
Lisa

2014-04-21 @ 22:42:25
URL: http://www.lopningolivet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0