Nya mål

I oktober skrev jag ett inlägg om vilka tidsmål jag hade för den här löparsäsongen. Det var innan jag fick problem med bäckenbotten. Det i kombination med den förkylning som jag nu haft (mer eller mindre) i ungefär fyra veckor gör att jag ändrar mina mål.
 
Mitt huvudmål är givetvis att kunna springa helt och hållet utan att känna någon smärta.
 
Vad gäller Göteborgsvarvet den 17 maj så är mitt mål att överhuvudtaget kunna delta och om det är möjligt springa på en tid runt 1:45.
 
Lidingöloppet som går i september är jag fortfarande hoppfull inför då jag tror (och framför allt hoppas!) att jag är återställd i kroppen vid det laget. Att slå mitt personliga rekort på 2:27 känns dock aningen för tufft i nuläget. Exakt vilket tidsmål jag kommer ha där får jag helt enkelt återkomma med.
 
Jag vill även springa några millopp, vilket jag har fått ännu mer sug efter eftersom jag inte deltog i Premiärmilen. Men först måste jag bli helt frisk. Jag kommer förhoppningsvis även att springa Kraftprovet i Trollhättan i sommar. Tidsmål där får jag också återkomma med!
 
Även om jag känner mig lite nedslagen över att min löpning just nu ser ut som den gör så är jag hoppfull. Jag hostar ganska rejält fortfarande men sprang en kort och lugn vagnjogg igår. Känslan i kroppen var då lätt och bäckenbotten kändes inte av något alls. Som jag skrivit tidigare - nu blickar jag framåt!

Kommentarer
Postat av: Karin

Fina mål! Ser fram emot att följa dig och förhoppningsvis en smärtfri säsong, satsar på lika och ska sätta mig ned och skriva mina egna mål. Ibland tror jag förresten att det är bra att bara vila ett tag. För ett par veckor sedan kände jag av "där nere" men efter att vara tränat annat och endast sprungit två gånger sedan dess känns det genast mycket bättre

Svar: Du har nog rätt, vila är inte att förglömma!
Lisa

2014-04-11 @ 06:11:39
URL: http://endorfinkickar.com
Postat av: Andréa

Jag tror att när det väl lossnar för sig, eller snarare när du är frisk och hel, kommer du ta ett jätteskutt framåt!

Svar: Det får vi hoppas på!
Lisa

2014-04-11 @ 09:03:57
URL: http://www.lopningolivet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0