Kroppskänsla och löpkänsla

Sedan en vecka tillbaka har jag börjat springa lite smått, sex veckor efter att Siri kom till världen. Beslutet togs utifrån känslan i kroppen. Jag känner mig tillräckligt återhämtad från förlossningen helt enkelt. Någon efterkontroll har jag ännu inte varit på så jag hoppas att jag kan lita på att jag känner min kropp tillräckligt.

Igår tog jag mig runt knappa 6 km (utan vagn!) med endast tre korta partier promenad. Jag skulle inte kalla det löpning utan snarare någon form av jogg-lufs. Himla härligt!

Konditionen upplever jag som helt okej men löpningen (ja jag kallar det för det ändå!) känns så oerhört annorlunda. Löpkänslan saknas liksom. Jag känner mig klumpig och löpningen känns spänd & kantig.

Orsaken till det här kan man såklart spekulera kring. Kan det bero på förändringar i bäckenet? Eller kanske försvagad bålstabilitet? Eller finns det någon annan förklaring? Vad gäller vikten så är jag i princip tillbaka på "match-vikt" så det är ju inte det. Inte heller är på grund av trötthet då både tempo & puls är långt ifrån ansträngande nivåer. Oavsett orsaken så hoppas jag att löpkänslan så småningom övergår till det "normala" igen.

Kommentarer
Postat av: Snorkkis

Låter som stark come-back - och så snabbt tillbaka! Klumpighetskänslan känner jag igen, och det tog ett tag innan flytet i benen var tillbaka. Men det kom av sig självt sen!

Svar: Med tanke på din starka prestation på Hässelbyloppet så måste du haft flyt i benen! Jag hoppas att detsamma kommer att gälla för mig.
Lisa

2013-10-19 @ 07:51:23
URL: http://www.snorkkis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0