Tempo

Jag springer på, ungefär tre pass i veckan kör jag nu. Minst ett pass med barnvagn blir det och resterande utan.

Tempot på passen är inget jag tidigare brytt mig det minsta om. Men nu börjar jag så smått att snegla på vad Garmin visar. Fort går det ju verkligen inte men jag försöker att inte stressa upp mig för det. I första hand lyssnar jag på kroppen, vilken tydligt förmedlar vilket tempo jag kan/bör hålla.

Utan vagn är tempot för tillfället någonstans mellan 5:20-6:00 per kilometer. Sakta men säkert har jag dock kunnat höja tempot och i lördags sprang jag sista kilometern under 5-fart, vilket sannerligen inte var igår! Nu är ju inte tempot i sig viktigt alls men för självförtroendet har det stor betydelse. Jag KAN faktiskt fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0