Delmål

På vägen mot den forna formen (och helst ännu bättre såklart!) så har jag planerat in ett par delmål. Än så länge är det bara två och jag kommer eventuellt att revidera dem efter hand. Så här ser de i nuläget ut:
 
1. Runt årsskiftet springa milen under 50 min (fyra månader efter förlossningen).
 
2. Springa Premiärmilen den 30 mars under 45 min (sju månader efter förlossningen).
 
Vad gäller mål nummer ett så kändes det för någon vecka sedan som ett tufft mål. Idag ser jag det nästan som för lätt. De senaste dagarna upplever jag nämligen att löpningen har släppt ordenligt, vilket känns så himla bra. Men jag låter målet stå kvar än så länge.
 
Mål nummer två kanske också är lite för fegt satt men eftersom jag i nuläget inte känner att jag kan springa mer än tre pass i veckan eftersom jag fortfarande blir "trött" i bäckenbotten så är det det som gäller just nu. Jag vet ju heller inte hur vintern blir och vilka möjligheter till kvalitetspass som kommer att finnas.
 
2012 sprang jag tre 10 km-lopp och gjorde då följande tider:
- Kungsholmen runt 40:15
- Tjejmilen 41:02
- Hässelbyloppet 40:47
 
Jag har dock aldrig satsat specifikt mot 10 km och kommer inte heller att göra det i år. Någon gång vill jag såklart göra det och drömmer om sub 40. Men just nu nöjer jag mig med ovanstående delmål!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0