Motivationsbrist och snabbdistans

Just nu är tyvärr inte motivationen på topp vad gäller löpning. Jag trodde att jag efter graviditeten skulle vara jättepepp för att springa. Men så är det alltså inte. Jag tror faktiskt att det beror på att sömnen inte är något att hurra för. Det känns faktiskt som om jag inte har varit utvilad sedan 28 augusti, alltså två dagar innan Siri föddes. Tidigare har jag kunnat mota tröttheten hyffsat men den senaste veckan har verkligen känts tuff. Förhoppningsvis kommer det bli bättre nu när julen kommer då Mats är ledig och kan avlasta mig.
 
Motivationsbristen till trots så blev det löpning både lördag och söndag denna helg. Igår ett ganska tungt pass med ljudbok i öronen (där jag blir såå irriterad på Leif GW:s karaktär Bäckström, om ni vet). Idag blev det faktiskt snabbdistans om 4 km plus upp- och nerjogg. Snabbdistansen var jobbig men tempot helt okej. Motivationen ökade också något efter passet. Hoppas att det fortsätter så.

Kommentarer
Postat av: Staffan

Vad roligt att du har börjat blogga igen! Jag tyckte det var tråkigt att du slutade! Den förändring du skriver om som kommer när man fått barn är ju helt naturlig och också ganska skön kan jag tycka, när träningen inte alltid är nummer 1 utan mera ett väldigt välkommet inslag i en hektiskt vardag! Välkommen tillbaka och hoppas du fortsätter skriva!

Jag gissar att du inte hängt med/hunnit med att läsa så mycket bloggar, vill du ändå ta igen lite hur mitt löparår varit ligger det en (ganska lång) årskrönika på bloggen :-)

Mvh
Staffan

Svar: Tack Staffan! Jag har sporadiskt kikat in på din blogg men ska läsa din sammanfattning med glädje!
Lisa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0