Höstaning

Hösten är verkligen den bästa tiden för löpning. Varje år slår det mig hur fantastisk luften är - syrerik och krispig! Okej, det är inte riktigt höst än men jag tyckte minsann att känslan under kvällens distanspass gav en föraning om vad som komma skall. Underbara höst!

Det är inte bara den fantastiska luften som gör hösten till den bästa löparårstiden utan även alla vackra färger i naturen. Redan nu kan man se ett och annat gult löv i skogen. Så fint.

Som ni förstår är jag igång med löpningen efter loppet i lördags. Jag har faktiskt tränat på som vanligt. Fast något lugnare pass än vanligt har det blivit. Men det beror inte på loppet för det har jag inte känt av. Istället har jag tagit det lugnare eftersom jag har en lättare förkylning i kroppen, det är jag säker på nu. Men det är inte värre än att jag kan träna i alla fall.

Däremot har jag en rejält sargad häl. Dessvärre. Men hälen kommer snart att få ett eget blogginlägg, trots att den egentligen inte förtjänar det. Just nu vill jag bara tänka på alla höstiga löppass jag har framför mig!

 
Höstlöpning förra året - Källtorpssjön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0