Ett mål kvar

Inför den här säsongen satte jag upp tre mål:

1. Springa halvmaran under 1:30.
2. Genomföra Stockholm marathon på ett bra sätt och återfå glädjen för loppet, gärna persa samtidigt.
3. Springa Lidingöloppet under 2:30.

Samtliga mål har jag lyckats med, vilket jag är så otroligt glad över. Inget av målen var helt självklara att uppnå men ändå realistiska.

Under säsongen har dock ytterligare ett mål tagit form. Ett mål som jag tidigare bara har fantiserat om. Jag menar såklart att springa 10 km under 40 min.

Innan Kungsholmen runt i maj hade jag inte en tanke på att det var möjligt i år. Men på det loppet var jag bara 16 sekunder ifrån och helt plötsligt kändes milen sub 40 som nåbart. Jag har dock inte riktat in träningen alls på milen så jag är verkligen inte säker på att det är möjligt. Exempelvis har korta intervaller inte varit ett särskilt vanligt förekommande inslag i min träning det här året. Men det kanske går ändå?

Jag tänker såklart göra ett försök. Med risk för att falla pladask. Men en full satsning mot målet blir det på Hässelbyloppet den 14 oktober. Jag är lite rädd men också förväntansfull. Kul som tusan ska det i alla fall bli!

Kommentarer
Postat av: Håkan T

Vad roligt att du springer! DIna resultat har varit fantastiska hela året och jag hoppas du får kröna säsongen med sub 40 på Hässelbyloppet. Det kommer sporra mig att vet att du också kör :) Däremot har inte jag heller satsat speciellt mycket på milträning men kommer gå all in så får vi se om det håller. Lycka till!

Svar: Ja Hässelbyloppet blir riktigt kul! Jag tror definitivt att du har möjlighet att fixa sub 40 Håkan. Korta distanser är ju din grej! Fast du kanske inte tycker att milen är en kort distans...? =) Lycka till du också!
Lisa

2012-10-02 @ 19:52:49
URL: http://htunander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0