Mitt sjunde Varv

Det är faktiskt lite svårt att förstå. Alltså att jag imorgon springer Göteborgsvarvet för SJUNDE gången. Det är nästan så att man borde få starta i veterangruppen snart.

Göteborgsvarvet 2006 var mitt första lopp som vuxen. Jag var sjukt nervös innan och startade i sista startgrupp. På den tiden var bara 13-14 startgrupper. Det är ju ingenting jämfört med nu då det väl är ungefär 25 stycken! Under mitt första Varv hade jag i alla fall hur kul som helst och när jag korsade mållinjen hade jag ganska mycket krafter kvar. Åren därefter har jag haft minst lika roligt under Varvet men disponerat krafterna på ett helt annat sätt. Göteborgsvarvet har en speciell plats i mitt hjärta och, som jag tidigare sagt, så ska det mycket till innan jag skippar loppet ett år.

I år har jag som mål att springa en halvmara under 1:30. Givetvis kommer jag sikta på det även imorgon men jag tror att det är en något optimistisk satsning eftersom Göteborgsvarvet är ganska backigt. Mer realistiskt är nog en tid runt 1:32-1:33. Åh det ska bli kul! Jag älskar havmara-distansen! Nu gäller det bara att jag har en bra dag imorgon och att kropp & huvud är med mig.

Lycka till alla andra som ska springa! Vi kanske ses i Götet?



Kommentarer
Postat av: Staffan

Lycka till! Med dina form ska du tänka att allt är möjligt, hoppas bara att det inte blir alltför blåsigt, då det är jobbigt om det är motvind på Hisingen! Håller tummarna!!

Postat av: Lisa

Staffan: Tack! Just nu blåser det storm, hoppas verkligen det mojnar till imorgon.

2012-05-11 @ 21:35:59
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: viktkoll 1on1

Grymt med 7 varv! Jag har ett bara men tar nog ett till nästa år och under 1.50 hoppas jag!

2012-05-12 @ 20:00:52
URL: http://www.viktkoll.com/ga-ner-i-vikt/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0