Kungsholmen Runt 2012

Stort tack för alla gratulationer som ni gett mig efter loppet igår! Jag har nu kunnat smälta resultatet och är nog ännu mer nöjd än igår. Den officiella tiden blev 40:15. Mitt huvudmål var ju att springa under 41 min men att det skulle bli så här bra kunde jag ALDRIG tro!

Det var verkligen inte utan ansträngning som jag genomförde loppet. Om någon nu trodde det... Det var fruktansvärt jobbigt. Jag öppnade i högt tempo och första 5 km gick precis under 20 min! Men det var på andra halvan av loppet som backarna kom och herregud var jobbigt det var. Speciellt backen som var runt 8 km då man passerat Rålis och målgången. Det var dessutom mentalt jobbigt att springa FRÅN målområdet igen. Jag flåsade som värsta astmatikern men tappade inte allt för mycket i tempo. Sista kilometerna mot mål var lite lätt nedför och jag ökade så mycket jag kunde. Lyckades faktiskt springa den på 3:42 min/km! Snabbare än jag gör på EN intervall. Återigen slås jag av att skillnaden mellan träning och tävling är enorm. Att komma i mål var en enorm lättnad och glädje. Hela loppet var en fantastisk trevlig upplevelse och bortsett från vinden var det perfekt löparväder.

Att jag var så nära 40 min var faktiskt inget jag tänkte på under loppet. Jag var helt inställd på sub 41 och inget annat. Inte ens nu dagen efter loppet känner jag någon besvikelse utan är bara sjukt nöjd & stolt! Det känns däremot himla roligt att veta att sub 40 på milen inte är särskilt långt borta. Det har varit en gräns som tidigare har känts ganska avlägsen. Vad mitt nästa mål för 10 km blir är i alla fall solklart!

Men nu ska jag njuta av det här loppet i några dagar och sedan ladda inför kommande helg och Göteborgsvarvet. Med gårdagens lopp färskt i minnet blir det inga som helst svårigheter att återigen bli pepp för att springa fort!


Precis innan 8 km-skylten där det var som tyngst


Kommentarer
Postat av: Fredric

Grattis till ett bra resultat. Tycker att du borde fundera på att testa bana 10000m, exempelvis Arenamilen 16 maj, då du kan ta dig in på Årsbästalistan för kvinnor (friidrott.se). Förra året var tiden för nr 25 "bara" 39:15.

2012-05-06 @ 19:28:29
URL: http://frsa100.blogspot.se/
Postat av: Lisa

Fredric: Tack! Jag har tänkt på det där med att springa på bana, det vore kul!

2012-05-07 @ 09:31:14
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja banlöpning är jättekul! Du verkar ha ett riktigt bra tävlingshuvud så det skulle nog passa dig att mala runt på bana :)

2012-05-08 @ 11:22:53
Postat av: Lisa

Lotta: Jag tror du har rätt! =)

2012-05-08 @ 20:15:49
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0