Jämna fyrahundringar på trötta ben

Under intervallpasset ikväll var det segt. Benen var trötta men förhoppningsvis beror det på loppet. Jag börjar faktiskt bli lite orolig för att jag inte kommer vara helt återställd. Men ett 10 km-lopp borde väl inte sitta kvar så länge? Jag har även varit jättetrött hela veckan men det beror nog inte på loppet. Förhoppningsvis känns allt bra på lördag!

Intervallerna blev i alla fall jämna och fina men tempot är inget att skryta med. Jag är lite fundersam över att mina 400-intervaller (ca 3:35-3:40 min/km) bara går i något snabbare tempo än sista kilometerna på Kungsholmen runt (3:42 min/km). Det är bara att konstatera att man är trögstartad och allt annat än explosiv.

Efter passet blev det en rejäl stretch för att försöka få igång musklerna. Skönt. Nu är det definitivt dags att tagga till inför Varvet och jag har börjat visualisera loppet. Mest ser jag fram emot Avenyn med allt folk. Där är stämningen fantastisk!


Stretch hemma på mattan i vardagsrummet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0