En sista formcheck

I och med dagens lugna distanspass inklusive några fartökningar på slutet så är all träning inför maran gjord. Nu kommer det inte bli ett löpsteg före lördag. Det jag efter dagens pass kan konstatera är:

- Kroppens känns grymt pigg och stark, vilket nästan är lite oroväckande eftersom jag alltid känner mig tung och seg sista passet innan ett lopp. Är känslan ett positivt eller negativt tecken? Förhoppningsvis positivt!

- Även idag är jag tjock i näsan och faktiskt även lite i halsen. Varför kan man aldrig få känna sig helt frisk inför ett lopp? Oavsett om det är inbillning eller ej.

Väderprognosen visar tyvärr riktigt uselt väder på lördag - 8 grader och risk för regn! Så tråkigt. Förra året frös jag under loppet och då var det ändå något varmare. Hur ska det då gå i år? Jag hoppas att prognosen hinner ändras. Dessutom är ju vädret inget vi påverka så jag ska försöka att inte lägga någon energi på det. Nu gäller det istället att tänka positiva tankar och fokusera på allt roligt. Mental peppning!



Kommentarer
Postat av: Håkan T

Stort lycka till! Du är i ditt livs form så det är bara att köra!

2012-05-30 @ 15:37:06
URL: http://htunander.blogspot.com
Postat av: Lisa

Håkan: Tack så mycket!

2012-05-31 @ 13:41:45
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0