Det närmar sig

Då är vi alltså inne på marathon-veckan. På lördag smäller det! Kul! Men det börjar även bli lite nervöst. Eller snarare mer förväntansfull. Hur ska det gå?

Ikväll sprang jag näst sista passet inför loppet, 12 km distans. Så här efter passet kan jag konstatera några bra och några mindre bra saker.

Först det mindre roliga. Jag har ont i hälsenan. Det har jag egentligen haft till och från i flera år. Men eftersom det inte är värre än att jag kan springa som vanligt så är det inget jag har lagt någon vikt vid. Jag fortsätter med mina tåhävningar och hoppas att det inte blir värre till helgen. Det andra negativa är att jag är lite tjock och täppt i näsan, vilket gör andningen tung. Kanske är det en mindre förkylning eller är det allergi? Slutligen fick jag en pytteliten känning i baksida lår under kvällens pass. Men det kanske bara är psykosomatiskt?

Nu till det positiva. Kroppen och benen kändes riktigt pigga ikväll. Stundtals sprang jag på i riktigt bra tempo utan att att det kändes ansträngande. Snittempot under passet blev 4:43 min/km, trots en och annan backe, och det var lätt nästan hela tiden. Pulsen var dessutom riktigt låg. Helt klart ett gott tecken inför maran!

Så vi får väl se hur det går på lördag! Roligt som tusan ska det i alla fall bli!



Kommentarer
Postat av: Andréa

Lite känningar här och var får man ju alltid inför någon viktig tävling så det är säkert ingen fara. Ladda smart nu så kommer det gå galant. Jag tror på en riktig supertid, långt bättre än ditt pb! :)

2012-05-28 @ 21:47:20
URL: http://lopningolivet.blogspot.ccom
Postat av: Lisa

Andréa: Så du tror det? Jag tror detsamma om dig. =) På lördag får vi se!

2012-05-29 @ 07:47:57
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0