Kungsholmen runt

Efter att ha blivit inspirerad av alla fina tider från Premiärmilen i helgen så vill jag också springa en mil fort. Därför är jag nu anmäld till Kungsholmen runt 10 km den 5 maj. Det känns skitkul men jag blir minsann lite nervös i magen när jag tänker på. Millopp är tufft. Förra året sprang jag halvmaran på samma lopp och putsade mitt pers på distansen med hela fyra minuter! Det tyder väl på att det är en snabb bana?

Anledningen till att jag "bara" springer milloppet i år är att veckan efter är det dags för Göteborgsvarvet och eftersom det joggades runt förra året så vill jag verkligen springa för fullt där i år. Ett millopp veckan innan Varvet känns som en bra uppladdning för att få tempo i kroppen men ändå inte allt för slitsamt med tanke på att det är en ganska kort distans.

Så nu gäller det att anpassa träningen till lopp på distanserna 10 km, halvmarathon och marathon som alla ska avverkas inom mindre en månad. Helst vill jag ju springa så fort det bara går på alla tre. Kan bli ett intressant träningsupplägg.

Är det någon annan som ska springa Kungsholmen runt?



Kommentarer
Postat av: Annah

Hej! Jag har inte anmält mig till det loppet än men blir minsann sugen att springa ngt lopp och det är ju så fint där omkring! :)



Vad springer du en mil på nu? :) /peppkram! :)

2012-03-28 @ 19:53:02
URL: http://annahsspringibenen.wordpress.com
Postat av: Lisa

Hej Annah! Tack för din kommentar. Jag tycker absolut att du ska springa Kungsholmen runt. Det är kul, jag lovar! I höstas sprang jag milen på Hässelbyloppet på 41:22. Att komma under 41 min i år vore himla roligt!

2012-03-29 @ 12:45:47
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej Lisa,



Kul att du ska springa dessa lopp med. Ska springa Kungsholmen runt, Göteborgsvarvet och Stockholm marathon med. Hade tänkt att behålla längden på upplägget som följer för marathon varvat med mer fart på intervaller och kortare distander under milen. Hur tänkte du lägga upp det själv?

2012-04-10 @ 17:25:10
Postat av: Lisa

Helena: Kul att vi springer samma lopp! Jag tänker ungefär som du med upplägget. Den tyngsta marathon-träningen kommer ju ändå redan vara gjort. Lycka till!

2012-04-10 @ 20:13:36
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0