Till och från jobbet

För första gången sedan jag började mitt nya jobb så transportsprang jag dit och hem idag. Nu bor jag ju väldigt nära jobbet så löpningen i morse när jag sprang närmsta vägen kan knappast kallas för träning. Inte ens 2,5 km blev det. Men eftersom jag skulle springa hem så ville jag inte cykla för då skulle ju cykeln bli kvar och att promenera går ju så långsamt jämfört med löpning, vilket jag inte har tålamod till på morgonen.

Hemvägen förlängde jag ganska rejält och fick ihop ca. 15 km. Att transportspringa är verkligen toppen och något jag definitivt kommer göra ibland, även om sträckan mellan hem och jobb är kort. Att springa direkt istället för att cykla hem först är ju faktiskt något tidssparande. Idag utnyttjade jag dessutom friskvårdstimmen och gav mig iväg redan kl. 15. Så skönt att ha hela kvällen kvar till andra trevligheter!

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej! Jag brukar titta in här då och då och har en fråga. Hur många vilodagar brukar du ha i veckan? När jag kommer in i ett mycket bra flow vill jag springa varje dag, men är rädd för skador. Hur tänker du?

Svar: Hej Karin, oftast har jag två hela vilodagar i veckan men ibland bara en. Någon gång lägger jag in en vecka med tre vilodagar men det är inte många varje år. Att vila två dagar passar mig bäst. Dels för att jag har ganska hög intensitet på mina pass och så kräver lite utanför löpningen tid också. Jag tror att det där med vila är individuellt, om du främst springer lätta pass behöver du antagligen inte lika mycket vila som om du ofta kör tuffare pass. Om du dessutom är en van löpare klarar förmodligen kroppen av flera dagar utan vila. Men det viktigaste är nog att prova sig fram och vara lyhörd på skadekänningar. Lycka till!
Lisa

2012-06-28 @ 02:33:10
URL: http://endorfinkickar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0