Motivationsbrist

Jag har funderat en hel del över hur jag ska göra med bloggen. Fortsätta blogga eller lägga ner? Egentligen har jag inte kommit fram till något alls. Men det lutar åt att bloggen får hänga med ett tag till. Det känns dessutom himla bra att ni är flera där ute som gillar att läsa det jag skriver!

En sak som jag i alla fall har kommit på är att motivationsbristen vad gäller bloggen antagligen hänger ihop med att motivation även när det gäller löpningen inte är på topp just nu. Och vad det beror på vet jag inte heller. Men bristen på motivation påverkar inte hur mycket jag tränar. Jag springer på som vanligt men det känns tyvärr inte alltid så där jättekul. Förhoppningsvis vänder det snart. Kanske kan bloggen hjälpa till att återfå löparglädjen?

Januari har träningsmässigt (ja i övrigt också) börjat väldigt bra. Jag har faktiskt tränat varje dag. Löpning varje dag förutom i torsdags men då körde jag ett styrkepass istället. (Som jag för övrigt fortfarande har grym träningsvärk ifrån.) Igår blev det långpass i den underbara vädret. Jag & Mats sprang på massa nya platser och lyckade skrapa ihop 27 km i 5:10-tempo. Trots brist på motivation så var det faktiskt ett riktigt härligt pass.


 

 



Kommentarer
Postat av: Magnus

Några dagars vila brukar göra susen för motivationen.

2012-01-07 @ 21:13:26
URL: http://www.running-near-empty.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Magnus; Tack för tipset! Kanske ska göra ett försök.

2012-01-07 @ 21:47:35
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Krille

Håller med Magnus!

Att motivationen tryter kan vara ett tecken på att vila krävs...eller annan aktivitet (om du har ngn) ett tag!



När motivationen tryter för mig går jag tillbaka till crossfit en vecka sedan ut i spåret igen, funkar kanon! (Vi är ju dock alla olika)

Lycka till! =D

2012-01-09 @ 07:30:12
Postat av: Lisa

Krille; Helt klart värt att prova! Tack för det. =)

2012-01-10 @ 20:36:46
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Hanna

Härligt att du fortsätter med bloggen! Jag läser när jag hinner och fortsätter att fascineras. Tror också på att ett par dagars vila kan ge motivationen tillbaka (har dock ingen egen erfarenhet av detta :)

2012-01-13 @ 22:45:21
Postat av: Lisa

Hanna: Ja det där med vilan ska man inte underskatta. Fortsätt läs när du hinner!

2012-01-17 @ 07:15:05
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0