Intervaller och ökad motivation

Ja jag vet inte om det beror på dagens intervaller eller vad det är. Men nu känner jag att motivationen börjar återkomma. Jag är peppad för vintern och vårens löpträning. Kul och tufft ska det bli! Jag har börjat visualisera årets lopp vilket ger mig extra motivation. Återkommer till det.

Intervallerna idag (6x1000 + 200 m joggvila mellan) sprangs som vanligt på Kärrtorps IP och det gick fortare än någonsin. Inte heller var jag sådär dödstrött redan efter första intervaller som jag brukar vara. Men jag skulle ljuga om jag sa att det inte var jobbigt. För det var det. På slutet fick jag verkligen slita. Men det var liksom kul samtidigt, nästa hela tiden i alla fall.

Tusingarna sprangs på följande tider: 3:58 - 3:50 - 3:50 - 3:52 - 3:50 - 3:51 vilket jag är sjukt nöjd över. Det är ju faktiskt riktigt snabbt, åtminstone för mig. Löparåret 2012 nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: Staffan

Kul att du fortsätter, du är riktigt duktig och det är inte så många tjejer som satsar som du gör och som också bloggar om det! De där tusingarna var ju kalasfina, dessutom med joggvila, har du testat tvåtusingar någon gång, t ex 4-5x2000m med bara 1 min vila bygger både fartuthållighet och pannben!



Inte orealistiskt att sikta på sub40 till hösten kanske? Men först ska vi ju persa på maran i juni!!!

Postat av: Karin

Väldigt bra tider!

2012-01-11 @ 14:39:13
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: Krille

Gött jobbat!!

2012-01-11 @ 14:40:02
Postat av: Fredric

Bra sprungit - vilka bra tider! Ska bli riktigt intressant att se vilka resultat du levererar under året.

2012-01-11 @ 16:33:38
URL: http://fredricsandh.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Staffan: Ja jag har provat tvåtusingar men bara någon enstaka gång. Ska helt klart prova det igen för jag gillade det. Sub40 får vi se, det känns kanske lite väl tufft. Först är det, precis som du skriver, en mara som ska fixas! Det blir kul!



Karin: Tack så mycket!



Krille: Tack tack!



Fredric: Tack! Ja vi får se. Tränar inte särskilt specifikt men något ger det väl. =)

2012-01-11 @ 20:02:10
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0