Dubbade löparskor

Här i Stockholm är det isgata med snötäcke på väldigt många ställen. Det är i princip livsfarligt att springa. I fredags kämpade jag & min vän Klara oss igenom en runda där vi höll på att ramla minst 10 gånger var. För att slippa detta köpte jag för ett tag sedan dubbar att skruva i löparskorna. Men det var först efter fredagens pass som de skruvades dit. Eftersom jag ganska nyligen införskaffade ett par nya skor så blev det ett par redan väl använda löparskor som nu har fått dubbar i sig.

Under lördagens långpass hade jag således dubbar på för första gången. Inte dumt alls! Jag har tidigare sprungit med broddar men trivs inte riktigt med det. Jag tycker att steget ändras och fötterna känns tunga. Med dubbar fastskruvade i sulorna kände jag ingen som helst skillnad mot att springa "som vanligt".  Jag är riktigt nöjd med dubbningen! Vid något tillfälle upplevde jag dock att man halkade till lite. Eventuellt kommer jag att skruva i ytterligare några dubbar i skorna för att få ännu bättre fäste.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0