Bellmanstafetten och Tjejmilen

I lördags var det Bellmanstafetten. Jag har sprungit loppet två gånger tidigare. För två år sedan sprang jag ihop med ett gäng socionom-kursare och förra året sprang jag, precis som i år, i Lovisas lag.

I årets stafett hade Lovisa "toppat" lag med sikte på att komma högt upp i resultatlistan. Det fick helt enligt planen. Vi kom på en finfin tredjeplats i damklassen. Ja vi fick till och med gå upp på scenen och få pris. Det har nog inte hänt mig sedan typ Lindåsloppet -92.... Jätteroligt!

Vad gäller min egen prestation så är jag nöjd. Officiella tiden blev 20:07 och min klocka visade 20:04. Det är svårt att veta exakt eftersom min tid startar när löparen före mig springer in i växlingszonen. Helt klart ett bra formbesked! Det var dock alldeles för varmt för att jag skulle kunna prestera på topp. Hade det varit svalare och mindre kvavt tror jag helt klart att jag hade kunnat ta mig under 20. Men det får bli en annan gång!

På lördag är det ju Tjejmilen. Jag kommer inte göra någon satsning i form av uppladdning m.m. Istället tränar jag på som vanligt, tar det något lugnare torsdag-fredag dock. På lördag får det gå som det går. Kul ska det bli i alla fall!


Grymt lag! Bilden lånad av Anna

Kommentarer
Postat av: Håkan T

Bra löpt Lisa! Jag sprang på 19.20 på torsdagen. kanske det enda loppet jag tar dig på iår :D

Svar: Tack detsamma! Du kan säkert bli farlig på Lidingöloppet också. =)
Lisa

2012-08-28 @ 21:15:16
URL: http://htunander.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0