Tusingar i ny version

Lite dåligt på bloggfronten, jag vet. Men så blir det när man är på resande fot och hellre firar påsk än sitter framför datorn. Men nu är det bättring på gång. Jag kör igång tufft med ett intervall-inlägg.

Sedan några år tillbaka har jag haft 6x1000 m som återkommande intervallpass i min träning. Farten har ökat med åren men i övrigt har upplägget varit detsamma. De senaste åren har jag dock börjat mixtra lite mer med intervallerna och börjat springa bland annat intervallstege, 400-ingar och tvåtusingar. Men de vanliga tusingarna har fått hänga med. Fram till idag. För idag kände jag mig oerhört innovativ och, hör å häpna, slog till med 7x1000 m. En hel intervall extra alltså!

Att springa 7x1000 istället för 6x1000 kändes bra eftersom det liksom blir lite mer av passet. Jag var dessutom ungefär lika trött som efter 6 stycken. Men det kanske berodde på att jag fegade på första intervallen idag. Den gick alldeles för långsamt. Jag vet inte riktigt vad som hände. Kollade inte på klockan utan sprang på känslan som vanligt och känslan var lätt, lite för lätt visade det sig.

Jag är nöjd med intervallpasset trots att jag längtar oehört efter att få springa det i korta tights och t-shirt snart. Var är våren liksom? Inte på Kärrtorps IP i alla fall för där blåste det isvindar och spöregnade tidvis. Det är tur att det går att springa i alla väder.

Tiderna på tusingarna: 4:02 - 3:53 - 3:50 - 3:52 - 3:52 - 3:57 - 3:53



Kommentarer
Postat av: Andréa

Grymt ju och även den första var riktigt snabb i mina ögon! Men allt är ju relativt såklart och du är förmodligen lite snabbare än mig :) Ska försöka ta mig till enskede ip snart, men väntar på att det ska vara ljust lite längre om kvällarna. Men snart så!

2012-04-10 @ 22:53:31
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Lisa

Andréa: Jo det är klart att 4:02 också är snabbt, även för mig! Snart går det nog att springa på Enskede IP för dig. Det ser trevligt ut där, jag springer förbi ibland.

2012-04-11 @ 13:32:14
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0