Snabbt långpass i regn

Den där solen som jag hoppades på ville tyvärr inte visa sig under långpasset i Karlskrona idag. På väderprognosen på tv igår såg jag att det var ett stort regnmoln över Blekinge & Skåne. I övriga Sverige lovades däremot en del sol. Det är typiskt att man åker från solen när den äntligen visar sig! Och för en gångs skull visade sig väderprognosen stämma och långpasset blev en blöt historia. Men det var ändå varmt och det doftade vår! Det märks att våren kommit längre här än i Stockholm.

Förutom regnet så var det ett riktigt bra pass. Jag kände mig riktigt pigg i kroppen och efter ett lugnt tempo första 10 km så låg resterande en bit under 5 min/km. Snittet blev till slut 4:55 min/km och då utan att ens vara särskilt sliten på slutet. Grymt skönt! Det känns som ett riktigt bra formbesked inför loppen som stundar. Kanske var det marathon-tröjan som gjorde det?


Nöjd men blöt efter 30 km





Kommentarer
Postat av: Staffan

Riktigt bra formbesked, lovar gott inför maran, inte långt kvar nu, jag sprang längsta passet igår (37km) tänkte springa ett 30km-pass till i maj och 1-2 snabbare och kortare långpass 22-25km i högre fart blandat med en hel del pass i tänkt tävlingsfart!!

Postat av: Lisa

Staffan: Du verkar också vara i bra form. För min del blir det inga fler 30 km-pass.

2012-04-29 @ 21:15:18
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0