Längtan efter lopp

Jag börjar på allvar att längta efter att springa lopp nu. Det var ju jättelänge sedan! Senaste loppet var Hässelbyloppet i oktober, vilket börjar kännas riktigt avlägset. Men det är givetvis med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot loppen som närmar sig. Men mest förtjusning såklart fast det pirrar minsann lite i magen när jag tänker på dem. Det är faktiskt inte alls långt kvar till de två första.

Först ut är Kungsholmen runt 10 km den 5 maj. Det ska bli skitkul att springa den korta varianten i år! Fullt ös från start till mål vilket jag gillar. Men det innebär även smärta och enorm trötthet. Fast det går ju att stå ut med under så kort tid. Det blir spännande att se hur formen egentligen är.

Värre (eller kanske bättre?) är det med loppet veckan efter, Göteborgsvarvet den 12 maj. Då är det smärta och trötthet under betydligt längre tid. Men jag kommer även (förhoppningsvis!) att ha perioder under loppet då löpningen flyter och det känns lätt. Det är det jag ser fram emot! Ja jag ser faktiskt fram emot att kriga mot tröttheten också. Det har ju faktiskt också sin tjusning. Att äntligen få göra det på Varvet igen ska bli extra kul eftersom det var två år sedan jag senast maxade där.

Jag börjar bli laddad för att dra igång lopp-säsongen nu. Det ska bli grymt kul!



Kommentarer
Postat av: Danne

Har du några tidsmål på loppen? :)

2012-04-23 @ 15:05:20
Postat av: Lisa

Danne: Japp jag har tidsmål! =) Jag siktar mot personbästa på Kungsholmen runt, dvs. sub 41:22. På Varvet hoppas jag springa runt 1:33-1:32.

2012-04-23 @ 20:34:53
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0