Energigivande löpning

Dagen har av olika anledningar varit energikrävande. Väl hemma i eftermiddags så var jag ganska trött och ville helst bara sitta i soffan. Men samtidigt längtade jag ut och kände behov av att få röra på mig. Dessutom behövde jag göra något fysiskt och slippa tänka.

Det är sådana här dagar som jag är så oerhört glad att jag har löpningen. Även om man inte spritter av glädje så kommer man (oftast) ut. Slippa tänka bara springa. Och aldrig aldrig ångrar man ett löppass. Dessutom känner jag mig nu återigen energifylld och att sätta sig i soffan känns ju så mycket skönare då inte bara hjärnan utan även kroppen är trött.

Drygt 12 km i 4:54-tempo med extremt låg puls, på pigga ben och tillsammans med bästa sällskapet var ingredienserna i kvällens energigivande pass.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0