Det blir inte alltid som planerat

Ibland blir det inte som man tänkt sig och då måste man kanske tänka om eftersom ens förutbestämda plan inte går att genomföra. Personligen har jag ganska lätt för att anpassa mig och vara flexibel. Men när det gäller löpning så är det svårare. Fast det är något jag är medveten om och jag håller på att bli bättre även där. Men allra helst vill jag väldigt gärna genomföra ett särskilt pass en viss dag om det är det som är min plan.

Långfredag har de senaste året inneburit långpass för mig. Så blev det inte i år. I torsdags vaknade jag med illamående och jag var frusen hela förmiddagen. Ändå åkte jag och jobbade. Att försöka styra ett helt gäng med 12-åringar är sannerligen inte det lättaste när man inte är på topp. Ärligt talat så kände jag mig helt förvirrad på jobbet och förmodligen märkte barnen det för det var väldigt snälla & lugna. Haha. Strax innan lunch så kunde jag dock inte stå emot illamåendet längre utan fick uppsöka en toalett. Ja resten förstår ni nog... Sedan fick jag kasta in handduken och åka hem.

Lyckligtvis återkom inte illamående men jag hade magont och var helt slut resten av dagen. Att springa långpass dagen efter var sedan länge avskrivet. Vi lyckades i alla fall ta oss till Trollhättan som planerat men det var allt annat än en pigg Lisa som svärföräldrarna fick på besök. Efter att ha sovit typ 10 timmar vaknade jag betydligt piggare på fredagsmorgonen. Efter att ha kunnat ätit som vanligt blev det en kort och lugn jogg här på Västgötaslätten, dock i kraftigt snöfall och hård vind. Inte särskilt trevligt men väldigt skönt att vara på benen igen och slippa vara sjuk.

Idag vaknade vi till ett vitt landskap eftersom snöade fortsatte hela fredagskvällen. En väldigt vacker vinterdag med strålande sol. Men eftersom det är april så kändes det ju inte särskilt upplyftande. Men långpass skulle det minsann bli ändå. Den planerade rundan fick dock ändras något eftersom snöiga och hala vägar är ju ganska skönt att slippa om det är möjligt.

Ett rejält långpass på drygt 35 km i ett soligt men kallt Trollhättan/Vänersborg. Jag har inte kollat tempot än men jag tror att det var runt 5:10 min/km. Under passet kunde jag konstatera att flytet som jag skrev om i förra inlägget håller i sig. Det kändes faktiskt ganska lätt idag, förutom sista 5-6 km då det var slitsamt. Magen var tyvärr inte lika med i matchen utan jag fick rejält ont några gånger. Men inget illamående och nu efter passet så mår jag helt okej. Förhoppningsvis är jag snart helt återställd.

Nu är det dags att återgå till påskfirandet. Glad påsk och ut och spring med er!





Kommentarer
Postat av: Andrea

Verkligen inte illa att få till ett sådant pass efter en sådan dag! Grymt!!

2012-04-07 @ 20:20:46
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Lisa

Andrea: Knappast bästa uppladdningen men skönt att få till ett pass.

2012-04-08 @ 14:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0