Ur form?

Jag vet inte riktigt vad som händer med min kropp nu. Benen är så trötta och slitna. Det har varit så sedan intervallerna jag körde för två veckor sedan. Det konstiga är att jag inte har kört tuffare nu än tidigare. Löpning är lömskt, ibland är kroppen hur pigg som helst trots MASSA löpmil och andra dagar är kroppen seg som sirap. För egen del kan jag nästan aldrig veta innan hur det ska kännas. Just nu är det dock riktigt segt i kroppen. Kanske beror det på att jag den här veckan har cyklat en del? Eller den lätta förkylning som jag har/har haft i kroppen?

För att förhoppningsvis hitta kraften igen så har jag beslutat att vila från träning idag och imorgon. Transportcyklingen kommer dessutom att gå i ett makligt tempo (jag ska inte vara träningsklädd för då vaknar garanterat tävlingsdjävulen i mig och jag cyklar så fort jag bara kan för att komma förbi andra cyklister...). Lugnt och fint alltså. Förhoppningsvis är det vad jag behöver inför lördagens urladdning på Tjejmilen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0