Långpass på Lidingö

Helgen har minst sagt varit intensiv. Fast det har enbart varit trevligheter så jag ska inte klaga. Men med trevligheterna följde även en och annan alkoholhaltig dryck, sena kvällar och för lite sömn. Fast jag har sprungit ändå, såklart.

Vi åkte till Lidingö idag och sprang de 20 första kilometrarna av Lidingöloppet plus nästan ytterligare 4 km (från Grönsta till starten på Koltorps gärde). Det mindre hälsosamma levernet i helgen gav sig till känna efter ungefär 10 km:s löpning idag. Jag var orkeslös och riktigt seg. Det gjorde ont i ljumskar, höfter och knän. Dessutom var inte magen min vän idag. Ajajaj vad ont jag hade.

Trots allt så tog vi oss runt hela rundan. Tempot blev 5:16 min/km, vilket måste ses som helt okej med tanke på omständigheterna. Nu blir det två veckor utan alkohol och sena kvällar för att vara ordentligt laddad och redo att återigen ta sig an skogarna på Lidingö den 24 september!


 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0