Klädsel

Det är inte helt lätt att klä sig rätt för löpning just nu. Vädret på hösten växlar ju så mycket. Ena dagen är det sommarvarmt och nästa dag kyligt & bara några få plusfrader. Min erfarenhet är dock att man oftast klarar sig på mindre/tunnare/färre kläder än vad man tror. Man blir ju varm av att springa. Jag ser ofta löpare som ser ut att ha alldeles för mycket kläder på sig. Fast det är ju såklart olika hur mycket man fryser.

Personligen springer jag i korta tights så länge det går på hösten. Benen fryser jag inte så lätt om. Däremot tycker jag att det är skönt att ha något på huvudet eftersom svetten från håret gör att det blir kallt om det exempelvis blåser. Vad jag har på mig på överkroppen varierar jag efter vädret, idag blev det underställströja & väst, vilket dock kändes på gränsen till för varmt. Löparjackan tar jag fram först när temperaturen är ner mot noll grader.

Hur resonerar ni kring löparkläder?



Kommentarer
Postat av: Staffan

Jag resonerar lika som Du, ännu så länge shorts eller korta tights men långärmad tröja, ibland två tröjor eller tröja och jacka nu. Nästa steg är kanske att plocka fram de tunna löparhanskarna men jag hoppas slippa långa tights ännu några veckor! Mössa får också vänta lite.

Postat av: Lisa

Staffan: Ja snart är det nog dags för handskar. Åtminstone i inledningen av passet. De långa tightsen glömmer vi ett litet tag till!

2011-10-12 @ 07:12:59
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0