Varvet och halvmaratider

Då var det dags igen. Göteborgsvarvet imorgon ju. Det blir mitt sjätte varv. Jag har som mål att springa Varvet varje år, oavsett vilken kondition jag är i. Att ta sig runt går ju alltid! I år kommer det bli ett lugnt varv. Jag ser det som uppvärmning inför vad som komma skall - Stockholm marathon!

Mats & jag kommer att springa tillsammans och bara ha roligt. Vi ska försöka fotografera och kanske filma lite under loppet. Om kroppen känns bra så kommer vi att hålla ett tempo på runt 5 min/km. Men det kan även bli betydligt långsammare. Vi får se! Det känns faktiskt roligt att springa ett lopp helt utan tidsmål även om jag såklart kommer att sakna den där fantastiska känslan av att ha tagit ut sig ordentligt. Men nästa år är det hela TRE veckor mellan Göteborgsvarvet och Stockholm marathon! Då kommer det bli full satsning på båda loppen.

Morgondagens lopp verkar inte bli samma värmeslag som förra året och tur är väl det. Då föll ju folk som käglor och låg kollapsade lite här & där. Jag hittade en bild från förra året som någon av våra supportrar tog:


 

I och med loppet i morgon så är det dags för första loppet som jag inte slår personbästa sedan jag som vuxen började springa lopp 2006. För varje lopp jag har sprungit sedan Göteborgsvarvet 2006 har jag alltså sprungit på bättre tider på samma distans. Det är ganska häftigt. Men imorgon är det alltså slut på det. Då kommer åtminstone halvmaratiden inte länge att följa personbästamönstret. Fast det känns bra med tanke på att det är mitt eget val att bryta det.

 

Här är mina resultat från Göteborgsvarvet:

 

2006 - 1:52:03

2007 - 1:41:37

2008 - 1:37:49

2009 - 1:36:34

2010 - 1:35:38

 

Förutom Göteborgsvarvet har jag sprungit två andra halvmaror, S:t Eriksloppet 2006 som jag sprang på 1:51:52 och så Kungsholmen runt för knappt två veckor sedan på 1:31:21. Det är onekligen ganska stor tidsskillnad på min första halvmara och min senaste. Det är tur att man blir snabbare med tanke på all träning man lägger ner!


Kommentarer
Postat av: Anna (orka mera)

Å vilken cooling du är som kör båda. Jag vågade inte göra det, med tanke på att jag inte KAN ta det lugnt trots att försöker. Stämningen, folkfesten och adrenalinet får igång mig fullständigt och då hinner jag inte återhämta mig på en vecka. Är det sant att det är tre veckor mellan loppen nästa år?? Det låter ju hur bra som helst! Då vågar man maxa ohämmat! Lycka till i morgon!

2011-05-20 @ 17:11:18
URL: http://blogg.piggelina.se
Postat av: Lisa

Anna; Tack! Det var kul att uppleva folkfesten i Göteborg på ett annat sätt än man brukar! Enligt Kungsholmen runt:s hemsida är det tre veckor mellan Varvet och Stockholm marathon nästa år så då blir det full satsning på båda. Kul!

2011-05-22 @ 11:48:34
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0