Mitt bästa kosttips 13 (30)

Jag fortsätter att beta av listan över ämnen att skriva om här på bloggen. Det går sakta men säkert framåt! Dagens ämne är alltså "Mitt bästa kosttips".

Personligen så anser jag att man kan äta lite av allt så länge man är fysiskt aktiv. Jag tror inte på någon form av diet och skulle aldrig följa någon eller råda någon annan att göra det. Istället förespråkar jag så naturliga produkter som möjligt, ALDRIG lightvarianter, halvfabrikat och produkter med konserveringsmedel eller annat konstgjort. Ett annat bra kosttips är att äta grönsaker till VARJE måltid, om det så bara är en tomat samt äta 4-5 frukter om dagen.

När det gäller sötsaker så tror jag inte på ett totalförbud utan även här anser jag att det bör vara produkter som man vet vad det innehåller och givetvis i en rimlig mängd. Min tidigare studiekamrat Lovisa som bloggar på Lofsan skrev någon gång om att hon tycker att man ska satsa på "sociala kalorier", vilket jag helt håller med om. Spara kakan till en festligare tillfälle istället för att äta den ensam hemma i soffan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0