Snö igen

Nu trodde man ju att våren var här och genom att dessutom åka söder ut (från Stockholm till Karlskrona) trodde jag att barmark under löppasset nästan skulle vara garanterat. Men så fel jag hade. Jag visste i och för sig att snön var på väg men att det skulle bli så här mycket kunde jag aldrig gissa! Det var verkligen helt vitt på marken när jag vaknade imorse. Men eftersom jag & Mats hade bestämt ett kortare långpass idag var det bara att gilla läget och ge sig ut på den 22 km:are som vi hade planerat.

Första kilometrarna var sega. Benen var återigen ganska slitna och jag kom igång först efter 7-8 km. Och så var väldigt blött överallt. Snö som fallit blev till slask och stundtals var det som att springa i djupa vattenpölar. Särskilt fort gick det inte heller. Men det spelade ingen som helst roll. Syftet med dagens pass var helt enkelt att bara komma ut och få fler kilometrar i kroppen. Trots slitna ben och slaskigt underlag var det ett härligt pass. Klar luft och trevligt sällskap i mitt vackra Karlskrona. Helt fantastiskt att springa långpass en FREDAG dessutom. Lyxigt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0