Nu räcker det!

Okej, nu har jag haft ont i halsen så det räcker! Jag klarar två dagar utan löpning, ja till och med tre. Men FYRA dagar är minst en för mycket. För jag har ont i halsen även idag. Så tråkigt! Imorgon kommer jag nog att springa oavsett. Jag känner mig ju inte det minsta sjuk i övrigt!

Istället för löpning blev det en promenad runt Hammarbybacken idag. Det är ju inte riktigt samma sak. Men det är skönt att komma ut i alla fall. Det var is och snö på en hel del ställen fortfarande. Men barmark i backen där jag brukar springa backpass. Jag längtar tills jag kan springa där. Längtar jättemycket. Det är så tråkigt att inte kunna springa. Skithals.


Inte vår här inte

 

Promenad-Lisa


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag hoppas verkligen att du blir bättre snart så du kan ut och löpträna igen! Jag har precis blivit bra! Folk verkar vara sjuka i en evighet just nu, men vi är undantagen, det är jag säker på!

Du frågade mig om mina mål med träningen: Jag har för tillfället inga mål som jag vill nå upp till som är tidspresterande eller så. Jag äter mediciner (efter allt som hände vid förlossningen)som påverkar min kropp och det känns som att jag kämpar mot kroppen hela tiden, vilket såklart är jävligt drygt! Så att springa milen snabbare känns så avlägset just nu. Men jag har nu äntligen fått en läkare att gå med på att trappa ner medicinen så hoppas det funkar! =)

Jag vill först och främst gå ner de kilorna jag gick upp under min graviditet, dvs 30kg! Jag har fyra kvar. Vissa dagar känner jag mig fin, andra ful, slapp och otränad, ja, du vet... Suck!

Samtidigt är ett av målen att bygga mer muskler för en mer atletisk kropp. Mycket handlar om utseende och känsla av att få känna mig frisk, sund och stark.

Jag springer, styrketränar och simmar, snart cyklar jag lite med så någonstans kommer jag nog, förhoppningsvis.

Jag ska springa vårruset 5km, blodomloppet 10km och ställa upp i jobbets triathlon i maj. Jag siktar på att genomföra och känna mig nöjd. Inga tider.

2011-04-01 @ 08:45:05
URL: http://militarmamman.wordpress.com
Postat av: Hanna

Hoppas att du är frisk nu! Vi kan väl höras av i helgen?!

2011-04-01 @ 09:16:23
Postat av: Lisa

Frida: Det låter som du har en ytterst realistisk plan med din träning. Det är ju så viktigt att utgå från sina egna förutsättningar och inte jämföra sig för mycket med andra. Jag tror definitivt att du kommer nå dina mål. För övrigt så hoppas jag verkligen att vi kan få till en gemensam löprunda i sommar! =)



Hanna: Ja det är lite bättre idag. Hoppas det fortsätter så. Vi hörs i helgen.

2011-04-01 @ 14:29:30
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0