Summering: Maj

Då har alltså ännu en löparmånad förlutit. Var tar egentligen tiden vägen?!

Maj har präglats av lopp. Jag har hunnit med Kungsholmen runt, Göteborgsvarvet, Vårruset och Stockholm marathon. Kungsholmen runt och Stockholm marathon var det full satsning på medan de båda andra endast var en kul grej. Kungsholmen runt är nog det lopp som jag är mest nöjd över av alla lopp jag har sprungit. Jag förstår inte riktigt själv att jag lyckades hålla 4:20-tempo i en 21,1 km! Ett roligt lopp var det också.

Mellan alla lopp har jag nästan bara sprungit distanspass men eftersom loppen har sprungits i lite högre tempo så har de blivit mina kvalitetspass. Maj har innehållt något färre pass och kilometrar men det är ju inte så konstigt eftersom jag har vilat innan och efter loppen.

Antal löppass
: 16 st
Antal styrkepass: 3 st
Sammanlagd distans: 222,9 km
Snittempo: 4:58 min/km
Snittlängd: 13,9 km/pass

Nu i juni kommer jag inte att lägga någon vikt vid tempot. Eftersom jag kommer att springa mycket i kuperad terräng så blir tempot långsammare än vad det brukar vara. Det kommer inte heller bli några riktiga långpass utan de kommer jag komma igång med först i juli. Däremot kommer förhoppningsvis Hammarbybacken eller någon annan trevlig backe få ett och annat besök av mig!


Göteborgsvarvet - ett av många lopp i maj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0