Längre än planerat

Jag hade tänkt springa ca. 13 km idag och hade innan passet funderat ut en runda. En trevlig runda i nästan bara skog. Men jag vet inte riktigt hur jag tänkte för efter en stunds löpning insåg jag att rundan inte alls var 13 km utan snarare 16. Jag hade inget vatten med mig men lyckligtvis var det inte soligt idag och därför inte heller lika varmt som det har varit tidigare. Dessutom kom det en del regnskurar som svalkade skönt så jag upplevde aldrig att bristen på vätska påverkade mig.

När jag kom hem visade Garmin på 16,55 sprungna km och ett snittempo på exakt 5:00 min/km. Det var riktigt roligt att springa idag och kroppen var förvånansvärt pigg. Dessutom trivs jag så bra när jag springer i skogen. Det kommer bli mycket skogslöpning nu med tanke på Lidingöloppet. Det ser jag fram emot!


Regnblöt Garmin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0