Kaosartad transportlöpning

Jag som har lovordat transportlöpning så mycket fick idag verkligen känna på att det inte alltid är en dans på rosor. Det började med att lagom till att jag slutade jobba så öste regn & hagel (!) ner utanför mitt fönster. Dessutom åskade och blixtrade det. Inte särskilt roligt att ge sig ut i. Men det var bara att köra.


 

När jag äntligen kommit igång så sprang jag givetvis vilse. Jag hade en idé om att jag åtminstone visste åt vilket håll jag skulle och styrde därför kosan dit. Planen hade nog fungerat väl om det inte byggs i hela norra Stockholm! Jag fick ju för tusan springa över en miljon byggarbetsplatser! Jag hamnade dessutom mitt i skogen och hade ingen aning om var jag befann mig. Inte fungerade gps:en på mobilen heller och när jag ringde till min levande kompass (Mats) så slutade givetvis hela mobilen att fungera, vilket dessutom resulterade i att musiken försvann! Kaos!

 

Efter många om och men kom jag i alla fall ut på en byggarbetsplats (Skräll! Hur mycket kan man bygga i en stad egentligen!?) i Ulriksdal. Inte alls där jag hade tänkt mig men då började jag i alla fall ha en aning om var jag befann mig. När jag sedan fick syn på den nya skandal-fotbollsarenan i Solna så var saken biff. Är det någon norrort jag har koll på så är det Solna! Vid det här laget hade jag även fått ordning på mobilen igen.

 

 

 

Men det slutade inte där. Efter några kilometer la min mobil återigen ner och jag fick springa utan musik. Tråkigt. När jag drack vatten råkade jag dessutom komma åt Garminens stoppknapp och upptäckte inte det förrän efter att ha sprungit en bra bit. Inte så kul att inte få den exakta sträckan på den här förvirrade transportlöpningen.

 

Trots den kaosartade transportlöpningen så är jag på gott humör för det har varit en väldigt bra dag idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0