Bålstyrka & löpskolning med bara fötter

Det blev inget styrkepass på utegymmet igår. Jag hann inte. Istället körde jag ett styrkepass för bålen hemma i vardagsrummet. Det funkar fint det också. Har börjat köra en hel del övningar med boll och gillar det skarpt. Jag inspireras av min kompis Lovisa och hennes tips på övningar som man hittar här.

Jag har alltid haft stark mage & rygg men har på senare år tappat en del där. Styrketräningen har helt enkelt fått stå åt sidan för all löpning. Men nu ska jag minsann bli stark igen. Det är ju till och med roligt att träna bålen! Måste bara jobba lite på tekniken.


 

 

Efter bålträningen och resan till Trollhättan blev det löpskolning på mina svärföräldrars enorma gräsmattan. Barfota. Fantastiskt roligt! Att springa barfota är en enorm frihetskänsla och det märks att fötterna inte är vana. Det kändes både här och där. Men jag tror definitivt att det är nyttigt eftersom det stärker musklerna i fötter och ben på ett helt annat sätt än då man springer med skor. Tyvärr är inte möjligheterna till barfotalöpning så jättestora i Stockholm. Man vill ju exempelvis inte trampa på glasbitar! Men jag ska helt klart försöka träna barfota om tillfälle ges. Ett par Fivefingers tycker jag är i dyraste laget så det tänker jag inte köpa. Inte just nu i alla fall.

 



Kommentarer
Postat av: Karin

Det ser bra ut! Själv styrketränar jag rätt mkt, märker hur otroligt mkt det ger till löpningen.. trots att jag springer långt får jag en helt annan energi och kraft!

2011-06-14 @ 11:33:27
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/
Postat av: Lisa

Karin: Tack! Jag tror dig. Ska minsann bli bättre på att styrketräna.

2011-06-14 @ 12:52:59
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0