Äntligen backpass

Nu jäklar är det hög tid att på allvar fokusera på Lidingöloppet. Jag har ju tidigare nämnt att det kommer bli ett och annat pass i Hammarbybacken i sommar. Ikväll var det äntligen dags! Jag gillar backpass. Springer mycket hellre backe än exempelvis intervall. Kvällens pass gick bra men det var fruktansvärt varmt så orken tog slut tidigare än den brukar. Pulsen kom upp i 182 slag/min men det är framför allt benen som får jobba, speciellt på slutet där det är riktigt brant. Sammanlagt sprang jag upp och ner i backen i ungefär 27 min. Backlöpningen plus upp- och nerjogg gav ungefär 10 km löpning idag. Det var helt klart tillräckligt med tanke på värmen!


Backens inledning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0