Äntligen långpass

Det har ju varit lite dåligt på långpass-fronten för min del senaste tiden. Men igår fick jag äntligen till ett hyffsat långpass. "Bara" 22 km, men det är ju bättre än inget! Varmt som tusan var det men eftersom tempot var lugnt (5:18 min/km) så gick det faktiskt riktigt bra. Något som bidrog till att det gick bra var givetvis att jag slapp bära på vatten och annan packning. Eftersom jag & Mats sprang tillsammans och vi endast äger en löparryggsäck så fick han bära allt. Jag erbjöd mig givetvis att ta ryggsäcken en bit. Men det behövdes tydligen inte.





Målet med långpasset var att hämta bilen, som vi hade lämnat kvar kvällen före, i Bromma. För att förlänga rundan lite blev det även en kort tur ute på Drottningholm. Jag har inte varit där särskilt många gånger så det var trevligt. Att kombinera löpning med sightseeing är ju perfekt. Vi stannade dessutom och delade på en iskall cola. Underbart gott i värmen!




Efter passet blev det ett efterlängtat och svalkande bad. Jag älskar sommaren!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0