Löparmål 2011

Så här ungefär tre veckor in på det nya året så har jag äntligen kommit fram till vilka mål när det gäller löpning som jag under året ska sikta mot. En del av målen är högt ställda och kan bli riktigt tuffa att uppnå. Andra känns mer överkomliga. Jag går in med inställningen att om inte målen uppnås så är det ingen katastrof. För man vet faktiskt aldrig vad som kan hända. Dessutom kan säkert ett och annat mål förändras.

Här är i alla fall de mål som jag än så länge har satt upp:

  • Maraton sub 3:30
  • Halvmaraton sub 1:35
  • Lidingöloppet sub 2:33
  • Komma upp i ca. 70 km löpning/vecka
  • Styrketräning minst en gång/vecka
  • Springa något mindre lopp, exempelvis Viktorialoppet på Öland, Kraftprovet i Trollhättan eller Kristianopel runt
  • Börja träna med en klubb
  • Springa milen kring förra årets tid (41:55)
  • Fler kvalitetspass än förra året

Som ni ser är det både tidsmål och andra typer av mål. Jag tror att det är bra att ha olika slags mål med sin träning och inte enbart stirra sig blind på tiderna, även om det såklart är något som driver mig otroligt mycket (enligt mig på ett positivt sätt såklart!). Överhuvudtaget så tror jag på att ha konkreta mål med sin träning. Det blir så mycket lättare att se resultatet då.

Mål med Lidingöloppet 2011: sub 2:33 - kan bli tufft!


Kommentarer
Postat av: IronmanAlex

Härliga mål du har satt upp. Jag håller tummarna för att du klarar samtliga dina uppsatta mål för året.

2011-01-27 @ 21:13:02
URL: http://ironmanalex.se
Postat av: Lisa

Alex: Tack så mycket!

2011-01-27 @ 21:27:39
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0