Summering: Januari

Jag har tänkt att jag ska bli bättre på att sammanfatta den gångna månaden här på bloggen. För snart en vecka sedan tog ju januari slut och februari började och därför bli det nu summering av just januari.

Januari började med förkylning vilket innebar att första veckan blev en nystart och jag sprang "bara" 61 km. Följande veckor i månaden snittade jag dock runt 70 km/vecka, vilket ju också är min målsättning. Jag har sprungit fem pass i veckan varav minst ett längre (dvs. längre än 15 km) varje vecka. I siffror kan januari sammanfattas så här:

Antal löppass: 20 st
Antal styrkepass: 4 st
Sammanlagd distans: 276,4 km
Snittempo: 5:07 min/km
Snittlängd: 13,8 km/pass

Jag är nöjd med januari, även om man som vanligt hade velat få in något mer kvalitetspass. Tempot har inte heller varit särskilt högt men det beror framför allt på det hala underlaget. Men både kvalitetspass och tempo kommer förhoppningsvis när våren är här. Pulsen under nästan alla pass i januari har varit väldigt låg. Exempel på det är att då jag ligger strax under 5 min/km så är snittpulsen aldrig över 150 slag/min. Det tyder på att formen ändå finns där. Fast i februari siktar jag på att komma upp lite högre i puls så att hjärtat får jobba ännu mer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0